Skab klarhed og retning med strategi

En god strategi definerer, hvordan din virksomheds markedsføring bidrager til at nå de forretningsmæssige mål. Du kan vælge to veje, når du skal udvikle din strategi. Den ene er med gætteri, intuition og mavefornemmelser. Den anden med viden, indsigt og data.

Strategi skaber resultater

Din virksomhed er sandsynligvis allerede til stede på sociale medier. Men ligesom mange andre virksomheder mangler du måske en klar retning. Der mangler en overordnet strategi.

Du er ikke den eneste med den udfordring. Mange virksomheder poster opslag baseret på intuition uden planer eller data for, hvad der virker.

Selvom du måske klarer dig godt, genererer leads og øger trafikken, er det afgørende at forstå, hvad der virker, for at kunne maksimere dit fulde potentiale.

Den positive nyhed er, at udviklingen af en strategi ikke nødvendigvis behøver at være omfattende eller kompleks. Faktisk er den mest effektive strategi ofte kortfattet, præcis og letforståelig. En veldefineret strategi vil ikke kun give dig retning, men også styrke forbindelsen mellem din virksomhed og målgruppen på sociale medier.

Sammensæt det rigtige marketingmix

Hvor skal din virksomhed være til stede henne? Og hvor skal du lægge dine kræfter? Ved at kende din målgruppe grundigt, ved du også hvilke sociale platforme, det giver mening at bruge tid på. 

Det handler selvfølgelig om, at du ikke skal spilde en masse tid og ressourcer på kanaler, som målgruppen ikke bruger.

Med et sammenhængende marketingflow, kan din målgruppe ende som konverterende og loyale kunder i din forretning. Læs mere om remarketing og retargeting.

Skab en effektiv vækst i din virksomhed.

Lav mål for hver kanal. Det handler om at finde frem til, hvor din virksomhed skiller sig ud. Det sker ikke ved at fortælle, hvor fantastisk dit produkt er, men i stedet, hvilke problemer dit produkt løser.

Oerskov.Library.ValueConverters.Headline
Oerskov.Library.ValueConverters.Headline

Lær af konkurrenterne.

Dine konkurrenter kan give dig et forspring, fordi de måske allerede ved, hvad der virker og ikke virker i din branche. 

  • Hvor møder de målgruppen?
  • Hvordan møder de målgruppen? Hvilke indhold poster de?
  • Hvilken stemme taler de med?
  • Hvordan interagerer de med målgruppen?
  • Hvordan opnår de engagement? 


Når du ved, hvad der performer hos konkurrenterne kan du lettere spotte dine egne muligheder og stille spørgsmålene:

  • Hvordan positionerer du dig i forhold til konkurrenterne?
  • Hvordan differentierer du dig?
Lær af konkurrenterne<span class="headline-symbol text-gold">.</span>

Giv mig et kald, hvis du har brug for hjælp til at afdække dine analysemuligheder.

Laura Riis Frederiksen

Marketingkonsulent
i Ørskov Gruppen A/S

Laura Riis Frederiksen

Send mig en mail
Eller ring 20 72 15 86

Oerskov.Library.ValueConverters.Headline

Strategi giver en rød tråd.

Strategi handler om at få skabt en rød tråd for det daglige arbejde. En mission, der sørger for, at de fremtidige mål og visioner indfries. 

Strategiarbejde bliver ofte højtflyvende, men i Ørskov Gruppen arbejder vi i øjenhøjde og viser at ... 

  • ... en strategi sagtens kan være jordnær og konkret
  • ... en strategi der virker også giver resultater

Skal vi hjælpe dig med at finde dine relevante målgrupper og gøre dem til loyale kunder? Kontakt os i dag.

Trine Ørskov

Strategisk chef
i Ørskov Gruppen A/S

Trine Ørskov

Send mig en mail
Eller ring 42 76 97 47

Ørskov 031121 1005